Terug

  • Gratis verzending heel Nederland.
  • Voor 13:00 besteld? Morgen in huis
  • Niet goed? Geld terug

Garantievoorwaarden Premiumbikes

                                                                                                            Garantievoorwaarden Premiumbikes

  • Op de fietsen van Premiumbikes geldt een garantietermijn van 24 maanden. De garantieperiode begint op het moment wanneer de fiets wordt afgeleverd of op jouw naam wordt gezet. Wat als eerste plaatsvindt wordt als aanvangsdatum gehanteerd.

  • Gebreken welke vallen binnen de garantie worden door Premiumbikes of een door Premiumbikes geautoriseerde partij (bv. servicepunt) vervangen of gerepareerd.

  • U kunt aanspraak maken op garantie indien:
    a. Het aankoopbewijs kan worden overhandigd.
    b. Alle onderhoudsbeurten, conform voorwaarden, tijdig plaatsvinden.
  1. Onderhoud moet worden geregistreerd in het onderhoud systeem. Dit kan alleen Premiumbikes of officiële servicepunten.
    d. De fiets conform het onderhoudsschema door een servicepunt van Premiumbikes wordt onderhouden.
    e. De fiets in originele staat is (er zijn geen onderdelen vervangen door niet-originele onderdelen).
    f. De schade niet komt door nalatigheid, een verkeerd gebruik, overbelasting, een ongeval, kwaadwillige opzet of andere opzettelijke handelingen door jou of derden, of door overmacht.
    g. De schade na vaststelling onmiddellijk gemeld wordt aan Premiumbikes.
    h. De fiets conform de Nederlandse verkeerswet is gebruikt.

  2. Onderhoudsbeurten dienen elke 500/1.000 km plaats te vinden of één keer per jaar. Het geen eerst plaatsvind.
  • Indien de schade bij controle niet onder de garantie blijkt te vallen, zullen de gemaakte kosten bij de controle aan jou in rekening gebracht worden. Vervangende onderdelen tijdens de garantie vallen onder de reeds lopende garantie, de garantie loopt tot het einde van de oorspronkelijke garantietermijn. Dit is ook het geval indien je fiets is vervangen binnen de garantietermijn.

  • De volgende onderdelen/zaken komen niet voor garantie in aanmerking:
    Onderdelen die onderhevig zijn aan slijtage zoals bijvoorbeeld remblokken, remvoering, banden, lampen en schokbrekers, kabels, etc.
    b. Remvloeistoffen, hydraulische vloeistoffen, vetten en sluitingen.
    c. Geluiden en trillingen die geen invloed hebben op de veiligheid en het weggedrag van de fiets.
    d. Corrosie of oxidatie aan de oppervlakte van het chassis en/of alle overige wel of niet behandelde metalen onderdelen.
    e. Kleurverschillen tussen de eigenlijke kleur en die op de website/folders.
  1. Fietsen gebruikt voor verhuur. Fietsen die gebruikt worden voor commerciële doeleinden (zoals bijvoorbeeld koerierdiensten)
  2. Alle schade die voortkomt uit het negeren van het voorgeschreven onderhoudsschema.
  3. Alle schade die het gevolg is van reparaties, aanpassingen of onderhoud die niet door een erkende servicepunt is verricht of door Premiumbikes zijn voorgeschreven.
  4. Alle schade die het gevolg is van gebruik voor competitiedoeleinden, race, terreinrijden, of gebruik op een niet voor normaal gebruik bedoeld wegdek.
  5. Alle schade voortkomende uit hogere belasting dan in het instructieboekje staat omschreven, of schade voorkomende uit (verkeers-) ongevallen.
  6. Alle schade die voortkomt uit natuurrampen, brand, diefstal of andere externe invloeden.
  7. Alle schade die voortkomt uit het gebruik van of monteren van niet originele onderdelen.
  8. Alle schade die voortkomt uit aanpassingen die niet door Premiumbikes zijn goedgekeurd en/of voorgeschreven.
  9. Alle schade die door normaal gebruik in de loop der tijd ontstaat (bijv. krassen van de treeplank, verkleuren van gelakte delen door zonlicht, etc.)
  10. Alle schade die ontstaat indien de fiets niet gebruikt wordt zoals in het instructieboekje staat voorgeschreven.
  11. Alle schade die wordt veroorzaakt door chemische producten, olie, rook, zeewater, zout, vogel uitwerpselen of andere vergelijkbare producten.


                                              Premiumbikes kan niet aansprakelijk worden gesteld voor:

  1. Kosten van periodiek onderhoud, uitgevoerd tijdens de garantieperiode.
  2. Afleveringskosten.
  3. Kosten voortkomende uit enig werk wegens voordien ondeugdelijk en/of slecht uitgevoerd werk.
  4. Incidentele en/of bijkomende kosten, gemaakt i.v.m. een garantieclaim, zoals; weg sleepkosten, telefoonkosten, hotel- en diner kosten, gederfde inkomsten, kosten voor vervangend vervoer of enig andere gemaakte kosten tijdens de reparatieperiode.

Vergelijk producten Verwijder alle producten

You can compare a maximum of 3 products

Hide compare box
Premiumbikes 96 / 100 - 28168 Reviews @ Kiyoh