Ruilen en Retour fietsen in doos:
In het kader van de Wet Kopen op Afstand heeft u na het doen van een aankoop het recht op een bedenk periode van 14 werkdagen na aflevering van het product. Binnen deze periode mag u gebruik maken van het herroepingsrecht.
U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u het goed fysiek in bezit krijgt, hierna heeft u nog 14 dagen om het product daadwerkelijk terug te sturen.
Het product mag u retour sturen indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking en zonder zichtbare gebruikssporen. Tijdens de bedenktijd dient u zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. U dient zelf de portokosten voor het terugsturen te betalen.
Ruilen en Retour van een fiets die rijklaar bij u is geleverd:
U kunt altijd met de fiets naar onze winkel komen om de fiets zelf retour brengen. Hier zitten geen kosten aan verbonden. Als Premiumbikes de fiets moet afhalen of omruilen betaalt u voor kinderfietsen, mountainbikes en elektrische stadsfietsen €199,-en voor bakfietsen €249,- vervoers/transportkosten.
Het kan ook zijn dat de maat niet goed is of een kleur die u toch niet bevalt, geen enkel probleem omruilen of retourneren kan altijd binnen de 14 dagen zichttermijn (als de fiets niet is gebruikt).
Let op: Voor bakfietsen zijn de vervoerskosten €249,- (als er speciale aanpassingen zijn gedaan naar wens van de klant zoals het monteren van een maxi cosi kan de bakfiets niet geretourneerd worden.)
Stuur ons een mail met in het onderwerp u ordernummer en laat ons weten hoe we u van dienst kunnen zijn.
Fiets ontvangen met schade of mankementen?
Indien u een product ontvangt met schade of mankementen, dan moet u dit binnen 48 uur melden bij ons. Wij kijken samen met u naar een gepaste oplossing of sturen u doorgaans weer een nieuw product op. Indien u de schade aan het product later constateert, of is ontstaan, is het voor ons niet meer na te gaan alwaar deze schade door is ontstaan en is vervanging of herstel niet kosteloos. Naast de eerder genoemde vervoerskosten betaalt u zelf de herstelkosten.
Wat moet ik doen?
U kunt eenvoudig een mail sturen naar [email protected] met in het onderwerp van uw e-mail duidelijk het ordernummer vermeld.
In de mail geeft u aan, wat u wenst te retourneren en of u dit wenst te ruilen of te laten crediteren en wat de reden is hiervoor. Om de behandeling te versoepelen verzoeken wij u om eventueel foto's mee te sturen.
Wij mailen u dan de retour procedure. Verzending is altijd voor rekening en risico van de verzender.
Tevens dient u het pakket degelijk te verpakken en voldoende te frankeren (onvoldoende gefrankeerde post wordt geweigerd).